"Słowik" Kristin Hannah





"Słowik"
Autor: Kristin Hannah
Tłumaczenie: Barbara Górecka
Wydawnictwo: Świat Książki

Może jakieś pięć minut temu zamknęłam książkę. Musiałam chwilę ochłonąć. I teraz na gorąco napiszę kilka słów o niej. Historia opisana w książce wprawiła mnie w smutek. Ból i cierpienie bohaterów nie pozostał mi obojętny. Od czasu do czasu musiałam zamknąć książkę, by odpocząć od niej, złapać oddech.  Ale szybko ponownie ją otwierałam. Musiałam poznać zakończenie. Wiedziałam, że będzie bolesne. Bo czy koniec wojny może obyć się bez bólu i cierpienia? Myślę, że nie.
Pierwsza część powieści minęła mi szybko. Od pierwszych stron losy bohaterek mocno wciągają. A jej druga część nabrała jeszcze szybszego tempa i coraz więcej wyciskała ze mnie emocji. Już ostatnie kartki ciężko było mi czytać ze względu na załzawione oczy. Łzy spływały mi po policzkach. Odkładam książkę na półkę i długo o niej nie zapomnę. Z całą pewnością przerwa w czytaniu o drugiej wojnie światowej dobrze mi zrobi. Do tego rozdziału sięgnę za jakiś czas.

O czym jest "Słowik"?
To opowieść o dwóch siostrach żyjących w czasie drugiej wojny światowej. Isabelle i Vianne, to dwie różne osobowości. Vianne jest rozsądna, ma córkę i kochającego męża. Gdy wybucha wojna zostaje sama z córką w domu i od tej pory wszystko co robi jest walką o przetrwanie. Dla Sophie jest w stanie zrobić wszystko. Czasem musi podejmować nawet dramatyczne decyzje. Isabelle od najmłodszych lat była buntowniczką, nigdzie nie mogła się odnaleźć. Kiedy do Francji wkroczyła armia niemiecka dziewczyna dołączyła do ruchu oporu. W tym czasie wykazała się wielką odwagą i pomogła wielu ludziom, narażając przy tym swoje życie.

Cytat z książki:
"- Opowiadanie historyjek to działka mężczyzn - ... - Kobiety żyją dalej. Dla nas ta wojna była czym innym niż dla nich. Kiedy się skończyła, nie brałyśmy udziału w paradach, nie dostawałyśmy medali, nie wspominano o nas w książkach historycznych. W czasie wojny robiłyśmy to, co do nas należało, a gdy się skończyła, pozbierałyśmy kawałki i zaczęłyśmy życie od nowa."

Autorka jednak o kobietach drugiej wojny światowej nie zapomniała. Napisała o ich bohaterstwie i o tym jak wielką rolę odegrały w tym czasie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję każdemu, kto znalazł chwilę, by napisać kilka słów w komentarzu. Jest mi bardzo miło gościć Was u siebie na blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...