"Zostań ze mną" Lidia Liszewska, Robert Kornacki


"ZOSTAŃ ZE MNĄ"
Cykl: Matylda i Kosma (tom 3)
Autor: Lidia Liszewska, Robert Kornacki
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 336
Rodzaj literacki: literatura obyczajowa. romans


Opis książki:

"Prawdziwa, dojrzała miłość,
która poruszy twoje serce.

Matylda i Kosma wreszcie znaleźli upragnione szczęście. W domu w mazurskiej głuszy wychowują córki i zajmują się nowym niecodziennym pomysłem na biznes. Gdy ona wyjeżdża w samotną podróż do Włoch, on musi sprawdzić się w roli ojca i poradzić sobie z codziennością dwóch kilkulatek.
Podziwiając malownicze krajobrazy i pisząc emocjonalne listy, Matylda nie spodziewa się, że jej ukochany spotka znacznie młodszą kobietę, z którą przed laty łączyło go coś więcej. Czy będzie chciała namieszać w dopiero co poukładanym życiu Kosmy?
Gdy los wszystko komplikuje, liczą się tylko prawdziwe uczucia."

Moja opinia:

Są takie lektury, które do siebie przyciągają i uzależniają od siebie, a z drugiej tak mocno denerwują, że chciałoby się je zamknąć w połowie, odłożyć i zapomnieć o ich istnieniu. Jak tak mam z serią o Matyldzie i Kosmie. Ich historia mnie urzekła, jest piękna i mocno wzruszająca. Jest jedną z tych, o których nie da się zapomnieć. Tylko dlaczego ich ścieżki życia za każdym razem idą w innym kierunku, aniżeli chciałby czytelnik? Dlaczego autorzy tak bardzo krzywdzą swoich bohaterów? Przez wszystkie części liczyłam na happy end, czekałam aż w końcu wszystko zacznie się układać i gdy w końcu tak zaczynało się dziać, coś musiało się wydarzyć i zburzyć szczęście Matyldy i Kosmy. Oj, denerwowałam się bardzo, gdy nie szło po mojej myśli. I choć uwielbiam, gdy książka nie jest przewidywalna, to tym razem tak bardzo chciałam aby tak było. Najgorsze w tej całej historii jest to, że przez pół książki autorzy sprawili, że do Matyldy, którą uwielbiałam, miałam żal, zastanawiałam się jaką jest kobietą i dlaczego akurat znajduje się nie w tym miejscu co powinna, a tu nagle dochodzę do momentu, w którym doznaję szoku...Dosłownie wbiło mnie w fotel. Moje nerwy zostały nadszarpnięte, wzruszenia nie było końca, a łez cieknących po policzku nie mogłam nadążać wycierać.
Z całą pewnością historia Matyldy i Kosmy nie jest tylko ich własną, zamkniętą przed wszystkimi drogą, którą przechodzili samotnie. Ich życie i ich problemy, z którymi musieli się zmierzyć dotykały również ich najbliższych, rodzinę i przyjaciół. Mieli to szczęście, że ludzie ich kochali i w trudnych chwilach nie pozostawali samotni. Jest to piękny obraz miłości i przyjaźni, na dobre i na złe.
Smutnym faktem tej powieści jest to, że jej bohaterów dotykają naprawdę wielkie nieszczęścia. Muszą radzić sobie z ciężkimi chorobami, jak również ze śmiercią bliskich osób. Czytelnik wraz z bohaterami przechodzi całą tę ciężką drogę. Światełkiem w tunelu jest tylko i wyłącznie to, że w lekturze tej można odnaleźć nadzieję. Po przeżytej tragedii, należy żyć dalej i próbować wszystko ułożyć sobie tak, aby choć odrobina szczęścia znów zawitała do życia...

Lidia Liszewska - zadebiutowała przed laty dedykowaną swoim dzieciom (Julii i Jackowi) "Malinową Opowieścią", historią kochającej muzykę dziewczynki - Marianny.
Muzykę kocha też sama autorka, ma na swoim koncie płytę nagraną z chórem gospel. Dziesięć lat temu opuściła Bełchatów i osiadła na Mazurach, gdzie w bajkowej scenerii maluje, pisze i we własnej pracowni prowadzi warsztaty ceramiczne.

Robert Kornacki - w swoim życiorysie połączył do tej pory Wrocław, Łódź i Bełchatów, choć jak sam przyznaje - nie powiedział jeszcze w tej kwestii ostatniego słowa.
Z zamiłowania etnolog, zawodowo związany od ponad dwóch dekad z mediami. Jako siedemnastolatek debiutował w radiu, później współtworzył telewizje, prowadził gazety.
Ojciec Michaliny Vesny i Mikołaja Kosmy.
(informacje o autorach pochodzą z książki "Zaczekaj na mnie")

4 komentarze:

  1. Mam w planach w przyszłości poznać ten cykl. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękną okładka! Ja czytałam ostatnio książkę "Nastepnym razem" i bardzo mi się podobała. :) Polski debiut i jestem brdzo ciekawa kolejnych książek autorki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam jeszcze tej książki, muszę sobie przeczytać jej opis i być może się skuszę.

      Usuń

Dziękuję każdemu, kto znalazł chwilę, by napisać kilka słów w komentarzu. Jest mi bardzo miło gościć Was u siebie na blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...