"Paryska nieznajoma" Santa Montefiore





"Paryska nieznajoma"
Autor: Santa Montefiore
Tłumaczenie: Ewa Westwalewicz-Mogilska
Wydawnictwo: Świat Książki


 Powieść, którą bardzo przyjemnie się czyta. Przyciąga piękną okładką i zagadkowym tytułem. Jest ona lekka i wzbudza pozytywne uczucia. Znajdujemy w niej miłość, przyjaźń oraz śmierć i to co ona pozostawia po sobie. Jednym jej minusem jest to, że bardzo szybko domyśliłam kim tak naprawdę jest tytułowa bohaterka. Zabrakło mi zatem napięcia z tym związanego.  Aczkolwiek miałam nadzieję, że autorka wymyśli coś jeszcze innego, a nam podaje mylne tropy. Ale nie zrobiła tego, trudno.
Uważam jednak, że jest to dobra powieść. Jej bohaterowie, to fantastyczni ludzie, do których poczułam ogromną sympatię. A miejsce, w którym toczy się akcja zostało przepięknie opisane przez autorkę. Czułam się dosłownie jakbym tam była. Podziwiam autorkę za tak wielką umiejętność opisywania miejsc oraz ludzi. Robi to w sposób szczegółowy, ale nie na tyle, by czytelnik odczuwał znudzenie.  Muszę przyznać, że potrzebowałam takiej książki i z pewnością jeszcze sięgnę po twórczość tej autorki.

Krótko o książce:
Podczas pogrzebu George'a, męża Antoinette zjawia się tajemnicza kobieta. Jest prawdziwą pięknością i już w kościele zwraca swym wyglądem uwagę nie jednej osoby. Adwokat rodziny przedstawia ją rodzinie. Wszyscy są zszokowani taką wiadomością. Okazuje się, że żona Georga nie znała go tak dobrze jak myślała. Miał przeszłość, o której nie miała pojęcia. Bardzo ją boli, że mąż cokolwiek przed nią ukrywał. Zawsze myślała, że mówią sobie o wszystkim. Życie Antoinette, jej synów oraz jej najbliższych nagle się zmienia pod wpływem Phaedry. Tajemnicza nieznajoma nosi w sobie sekret. Czy ujawni go rodzinie? Jak potoczą się losy bohaterów powieści? Tego Wam nie zdradzę.

Cytaty z książki:

"Płacząc i wylewając łzy, uwalniamy się od napięcia i zdrowiejemy."

"...ludzie złośliwi i podli to ludzie nieszczęśliwi."

"Ból trzeba sobie uświadomić, a potem go uwolnić. Udając, że go nie ma, tylko go wzmacniamy."

"Każdy z nas jest sumą przeżytych doświadczeń."




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję każdemu, kto znalazł chwilę, by napisać kilka słów w komentarzu. Jest mi bardzo miło gościć Was u siebie na blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...