"Pytania z kosmosu. Kim jesteśmy, skąd się wzięliśmy i dokąd zmierzamy" Neil deGrasse Tyson i James Trefil



"PYTANIA Z KOSMOSU. KIM JESTEŚMY, SKĄD SIĘ WZIĘLIŚMY I DOKĄD ZMIERZAMY"

Autor: Neil deGrasse Tyson i James Trefil

Tłumaczenie: Jacek Sikora

Wydawnictwo: Słowne

Rodzaj literacki: astronomia, astrofizyka

Rok wydania: 2021

Liczba stron: 312

Opis książki:

"Światowej sławy astrofizyk i kolejna olśniewająca książka o złożoności życia i wszechświata.

Sondy kosmiczne wyprawiają się coraz dalej, akceleratory rozbijają atomy, a radioteleskopy i teleskopy rejestrują promieniowanie wyemitowane przed miliardami lat... Nasze rozumienie Wszechświata i miejsca, jakie w nim zajmujemy, zmienia się w rewolucyjny sposób. Neil deGrasse Tyson w intrygujący sposób przymierza najnowsze koncepcje astrofizyczne do odwiecznych pytań filozoficznych: "skąd się wzięliśmy?", "czy jesteśmy sami?", "skąd wiemy to, co wiemy?".

Autor - nawiązujący do wiedzy dawnych mędrców, od Eratostenesa po Galileusza, i objaśniający najważniejsze naukowe osiągnięcia teraźniejszości, takie jak odkrycie egzoplanet oraz identyfikowanie cząstek elementarnych - zabiera czytelnika w podróż z przeszłości w przyszłość, od niewyobrażalnie małego do przeogromnego, od granic obecnej wiedzy ku nieznanemu. Dowcipny jak zawsze, zachęca do nieustannego patrzenia w górę i poszukiwania..."

(opis książki pochodzi od wydawcy)

Moja opinia:

"Pytania z kosmosu. Kim jesteśmy, skąd się wzięliśmy i dokąd zmierzamy", której autorami są Neil DeGrasse Tyson i James Trefil, to pierwsza książka z tego gatunku, po którą sięgnęłam. Podchodziłam do niej bardzo sceptycznie i z pewnymi obawami. Bałam się, że sama tematyki nie za bardzo mnie wciągnie, choć skusiło mnie to, że mogę uzyskać odpowiedzi, na niektóre nurtujące mnie pytania i oczywiście sam fakt nauki nowych rzeczy. Jestem miłośniczką drobnych ciekawostek, o których nie miałam pojęcia, a często są czymś dość logicznym i cieszę się, że mogę o nich się uczyć. 

Uważam, że lektura ta jest w ciekawy sposób opracowana i można z niej się wiele nauczyć. Do tego ilustracje są przykuwające uwagę i interesujące. I uwaga! Nie trzeba być miłośnikiem takiej tematyki, aby sięgnąć po tę książkę. Ja nie jestem, a naprawdę mnie zainteresowała i cieszę się, że mam ją pod ręką i mogę sobie do niej zaglądać i wrócić do niektórych zagadnień. 

6 komentarzy:

  1. Świetnie, że książka pozwala dowiedzieć się czegoś ciekawego i wartościowego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedawno skończyłam Astrofizykę dla zabieganych Tysona. I chociaż tematyka była bardzo ciekawa, nie mogłam znieść tej fizyki. Więc na razie odpuszczam

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiłam się. Z chęcią przeczytam tą książkę

    OdpowiedzUsuń
  4. Temat kosmosu jak dla mnie ciekawy, trochę fascynujący i z tego typu książek zawsze można dowiedzieć się wielu ciekawostek. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie interesował mnie nigdy ten temat. Ale po tej recenzji z chęcią przeczytam tą książkę

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię co jakiś czas sięgnąć po taką literaturę i poszerzyć wiedzę. Dziękuję za ciekawą propozycję. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję każdemu, kto znalazł chwilę, by napisać kilka słów w komentarzu. Jest mi bardzo miło gościć Was u siebie na blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...