"Żmijowisko" Wojciech Chmielarz

 

"ŻMIJOWISKO"
Autor: Wojciech Chmielarz
Wydawnictwo: Marginesy
Rodzaj literacki: Thriller psychologiczny
Liczba stron: 480
Rok wydania: 2018

Opis książki:
"Grupa trzydziestolatków, przyjaciół ze studiów, co roku wyjeżdża wspólnie ze swoimi rodzinami na wakacje. Tym razem trafiają do zagubionej wśród jezior i lasów agroturystyki w niewinnej wsi Żmijowisko. Bawią się jak zwykle - odreagowując stres szybkiego wielkomiejskiego życia. Jest alkohol, są narkotyki. A także skrywane od lat urazy, dawne uczucia i wzajemne pretensje. 
Podczas jednej z mocno zakrapianych imprez ktoś kogoś prawie topi. Wywiązuje się kłótnia, podczas której otwierają się dawne rany. Następnego dnia córka jednej z par, piętnastoletnia Ada, znika. Pomimo poszukiwań nikomu nie udaje się jej odnaleźć. Rozpływa się w powietrzu.
Rok później jej ojciec wraca do Żmijowiska, by podjąć ostatnią próbę odnalezienia córki. Przez te dwanaście miesięcy znienawidziła go cała Polska. Ale - jak się okazuje - nie wraca tam sam...
Żmijowisko to opowieść o tragedii, która niszczy. O rodzinie, która musi stawić czoło próbie przekraczającej ludzkie wyobrażenia. Uczuciach, które trwają pomimo mijających lat i nie niosą pocieszenia. Zdradzie, bólu i miłości. Strachu, zbrodni i karze. O tym, ile jesteśmy w stanie zrobić dla naszych dzieci i jak wiele nas to kosztuje."
(opis książki pochodzi od wydawcy)

Moja opinia:
 "Żmijowisko" Wojciecha Chmielarza, to jedna z tych książek, które kupiłam, położyłam na swojej biblioteczce i wciąż odkładałam jej przeczytanie na później, pomimo tego iż trafiałam na same pozytywne opinie na jej temat. W końcu, jakiś czas temu wzięłam ją do ręki i zostałam pochłonięta w fabułę tej powieści tak mocno, że ciężko było mi się od niej oderwać. Już po kilkunastu stronach żałowałam, że tak późno się za nią zabrałam. Nie mogłam uwierzyć, że wciąż pomijałam tak świetną książkę, bo za taką ją właśnie uważam. I choć nie powinnam być zaskoczona, gdyż spodziewałam się bardzo dobrego thrillera, to jednak nie spodziewałam się, że aż tak mi się on spodoba. "Żmijowisko" jest naprawdę świetną lekturą i polecam po nią sięgnąć. Gdy skończyłam ją czytać, pierwszą myślą było, że muszę koniecznie kupić inne książki tego autora i jeżeli będą tak dobre jak ta, to Wojciech Chmielarz trafi z pewnością na listę moich ulubionych autorów. 
Nie będę wdawać się w szczegóły tej powieści, gdyż nie chcę zdradzić za dużo, by nie odkryć przypadkiem czegoś przed osobami, które jeszcze "Żmijowiska" nie czytały, ale muszę przyznać, że akcja została przez autora tak pokierowana, że choć podejrzanych miałam kilku, a same scenariusze kotłowały mi się w głowie jak szalone i miałam kilka swoich wizji, to jednak ostatecznie nic z moich przypuszczeń się nie sprawdziło. Zakończenie dla mnie było mega zaskakujące i szokujące.

4 komentarze:

  1. Bardzo lubię tego typu thrillery psychologiczne 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest to mój ulubiony gatunek czytelniczy, a tę książkę również mam planach przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam ją kiedyś przeczytać i jakoś umknęła mi. Twoja recenzja przypomniała mi i jeszcze bardziej zachęciła. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten tytuł od początku mnie intryguje, a dobre recenzje dodatkowo zachęcają.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję każdemu, kto znalazł chwilę, by napisać kilka słów w komentarzu. Jest mi bardzo miło gościć Was u siebie na blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...