"Zastępcza miłość" Beata Majewska



"ZASTĘPCZA MIŁOŚĆ"
Autor: Beata Majewska
Wydawnictwo: Lira
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 416
Rodzaj literacki: Literatura obyczajowa, romans

"Julia, skromna studentka z Polski, przyjmuje nietypowe zlecenie od amerykańskiego milionera, które całkowicie odmienia jej życie..."

Julia pewnego dnia otrzymuje propozycję, którą normalnie by odrzuciła, którą by odrzucił prawie każdy człowiek. Jednak życie czasem stawia ludzi w takich sytuacjach, że przystaje na chwilę i musi rozważyć wiele różnych propozycji.
W życiu dziewczyny zmienia się wszystko, ostrożnie wchodzi w świat, którego wcześniej nie znała. Zaczyna otaczać ją luksus, a pieniądze są na wyciągnięcie ręki. Niemniej jednak w tym świecie łatwo nie jest, tu trzeba sobie radzić z różnego typu intrygami i podstępami. Pośrednikiem całego planu, w którym uczestniczy Julia jest Diamond King, który przyciąga uwagę niejednej kobiety. Pomiędzy Julią a Diamondem rodzi się uczucie, które narodzić się nie powinno...

Jest to moje kolejne spotkanie z twórczością Beaty Majewskiej, aczkolwiek poprzednie książki, które czytałam były napisane pod pseudonimem Augusta Docher. Nie znam powodu, dlaczego pisarka posługuje się swym prawdziwym nazwiskiem oraz pisze również pod pseudonimem. Jest to ciekawe i interesujące, jednak dla mnie jako czytelnika najważniejsze jest to, że i w jednym, jak i w drugim przypadku książki mnie pochłonęły i jestem z nich bardzo zadowolona, niczego im nie brakuje i są one po prostu świetnymi lekturami, po które lubię sięgać. Jeszcze nigdy nie zawiodłam się na żadnej z książek pisarki, a przeczytałam ich kilka. I co najważniejsze Beata Majewska nie boi się poruszać trudnych tematów, a w każdej z jej powieści taki właśnie temat jest poruszany i to jest coś co bardzo mi się podoba, gdyż później o książkach autorki można długo dyskutować. Jestem pewna, że wzbudzają u niektórych kontrowersje i mieszane uczucia (oczywiście mam na myśli tematy, które są w środku) bo i u mnie tak jest.

Historia jak o prawdziwym Kopciuszku, lecz zdecydowanie dziejąca się w ówczesnych czasach. Gorzko-słodka opowieść, gdzie dzieją się rzeczy, które spotkać mogą każdego, ale na szczęście nie spotykają. W świecie, w którym żyjemy spotykamy ludzi, którzy wiele mogą o sobie opowiedzieć, oglądamy telewizję, w której wiele widzimy i czytamy książki, gazety, w których również dostarczane są nam szokujące informacje. I to co wydarzyło się w tej powieści jest dla mnie szokujące. Niemniej jednak, nie mnie oceniać drugiego człowieka, gdy sama nie zostałam postawiona w takiej sytuacji.

"Czy ta historia zakończy się jak bajka o Kopciuszku?"

Tę powieść postrzegam nie tylko jako romans, dla mnie bardzo ważne w niej były relacje matki z córką i to jak wielka jest to więź, gdy dwie osoby są zdane tylko na siebie i to jak bardzo córka potrafi się poświęcić dla swej rodzicielki. A później jak przyjemnie się czytało, gdy ich grono bliskich im osób, się powiększało. Niesamowite, jak życie jest przewrotne i potrafi wszystko zmienić. Przez lata potrafi nieźle dawać w kość, dokopać tak, że ciężko jest się podnieść, a później zasypać wspaniałościami, na które nie jesteśmy gotowi. Nie ma co ukrywać, ciężko jest żyć, gdy brakuje pieniędzy, i choć nie jest to porównywalne, to jednak również ciężko jest wkroczyć do świata, gdzie tych pieniędzy jest pod dostatkiem - oczywiście chodzi mi o wkroczenie i pozostaniem sobą.

Bohaterowie powieści, to bardzo ciekawe postacie, niby zwykli ludzie, a jednak nie tacy zwykli. Każdy z nich wniósł do powieści coś, co ją wzbogaciło i jednocześnie dodało charakteru. Nikt nie pojawił się przypadkowo i nikt z nich nie sprawił, by było choć przez chwilę nudno. To postacie książkowe przyczyniły się do tego, że podczas czytania zbierało się we mnie wiele emocji, to oni je wywoływali i sprawili, że lekturę czytało mi się przyjemnie, choć czasem we mnie grzmiało i miałam ochotę wybuchnąć.

Beata Majewska - polska pisarka, wydała dotychczas kilkanaście świetnie przyjętych powieści. Autorka poczytnych książek obyczajowych: "Konkurs na żonę, "Bilet do szczęścia", "Zdążyć z miłością", "Baśnik", "Moja twoja wina", "Zapisane w chmurze". Publikuje też pod pseudonimem Augusta Docher. Jej debiutancka saga "Wędrowcy" szybko zyskała uznanie czytelników. Napisała również "Anatomię uległości", "Kryształowe serca", "Płatki wspomnień" oraz powieści młodzieżowe. Prywatnie mama, żona i babcia. Kocha swoją rodzinę, dom na wsi i podróże.
(informacje o autorce pochodzą z książki "Zastępcza miłość")


Za książkę dziękuję Wydawnictwu Lira:

3 komentarze:

  1. Również nie rozumiem wydawania książek pod różnymi nazwiskami. Raz tak, raz inaczej... Czytałam kilka książek Majewskiej /Docher???/, podobały mi się. Sądzę, że i tą kiedyś przeczytam, tym bardziej, że recenzja całkowicie mnie zachęca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze jednak, że autorka pisze bardzo ciekawe książki, takie po które chcemy sięgać.

      Usuń

Dziękuję każdemu, kto znalazł chwilę, by napisać kilka słów w komentarzu. Jest mi bardzo miło gościć Was u siebie na blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...