"Zapach bzu" Karolina Wilczyńska



"ZAPACH BZU"
Cykl: Rok na Kwiatowej (tom 5)(Sezon 2, tom 1)
Autor: Karolina Wilczyńska
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 328
Rodzaj literatury: Literatura piękna


"Na Kwiatowej znów zagościła wiosna,
a z nowym sezonem rozwijają się nowe przyjaźnie!"

Drugi sezon Roku na Kwiatowej wita swych czytelników i zaprasza do rozgoszczenia się i poznania nowych bohaterów. Tym razem również jest ich czworo, poznajcie Julię, Kaję, Danutę i Norberta.
Julia z całej czwórki jest najmłodsza, studiuje i jest bardzo ambitna. Wszystko co robi, robi z myślą o swoich rodzicach, nie chce ich zawieść, co powoduje w niej pewien rodzaj smutku. Oni są nadopiekuńczy, a ona nie potrafi im w niczym odmówić. Jest nad wyraz posłuszna i choć nie mieszka już z nimi, jest od nich zależna. Brakuje jej kogoś z kim mogłaby porozmawiać. Na przyjaciół nie może liczyć, ponieważ nie ma ich zbyt wielu.
Cała czwórka sąsiadów poznaje się w bardzo nietypowy sposób. Jest to moment, który ich w pewien sposób połączył i zbliżył do siebie. Jednak czy uda im się utrzymać tę znajomość? Czy uda im się dogadać i stworzyć bliższe relacje? I ostatecznie, czy Julia odważy się w końcu powiedzieć "nie" swoim rodzicom?

"Przypadek rządzi naszym życiem...
Czasami wychodzi nam to na dobre, innym razem los zadaje nam głębokie rany."

Sięgając po drugi sezon "Roku na Kwiatowej" miałam pewne obawy, zastanawiałam się jak to będzie powrócić wyobraźnią w miejsce, które się zna, lecz w którym będę zupełnie nowi bohaterowie. Zastanawiałam się również nad tym, czy autorka tak zupełnie wykreśliła stare postacie, czy już ich nie wspomni, czy choć w kilku zdaniach nie napisze co u nich w życiu się dzieje. Obawiałam się również tego, czy nowi bohaterowie zyskają moją sympatię i czy nie będę ciągle ich porównywać do starej paczki sąsiadów, którą uwielbiałam. Z takim podejściem ciężko było się wdrożyć w nowe wydarzenia, ale postanowiłam dać nowym bohaterom szansę. Nie mogę powiedzieć, że skradli moje serce, że ich uwielbiam od pierwszej chwili jak tylko zaczęłam pochłaniać tę lekturę. Każdego poznaję bardzo powoli, oni sami też odkrywają się stopniowo. Lecz trzeba z pewnością im przyznać, że są interesującymi ludźmi i czytelnik chce się dowiedzieć o nich i o ich życiu czegoś więcej. A to jest już dużo, gdyż świadczy to o tym, że chce się książkę czytać i po zakończeniu pierwszego tomu, chce się sięgnąć po kolejny.

Bohaterowie książki to ludzie, którzy tworzą jej klimat. Niemniej jednak tym razem mają oni konkurencję w postaci małych i uroczych psiaków. Cztery psy przejęły kontrolę nad fabułą. I choć kocham psy i zwierzęta miłością ogromną, to jednak czasami było mi ich za dużo. Niemniej jednak tłumaczę to sobie, że są to dopiero maluchy i to bardzo absorbujące, czyli takie które wymagają dużo uwagi i to jest powód, dla którego autorka skupiła wielką uwagę na nich. Z pewnością dzięki tej powieści można dowiedzieć się wiele z życia szczeniąt.

Tak jak w poprzednich częściach, każdy bohater ma osobny rozdział i ma chwilę skupioną na sobie. W tej części najbardziej poznajemy najmłodszą z bohaterek Julię. Oprócz niej jest jeszcze Kaja, Danuta i Norbert oraz są osoby drugoplanowe. Każdy z nich jest ciekawą postacią i to sprawia, że chce się sięgnąć po kolejny tom, aby ich bliżej poznać. Z całą pewnością są to ludzie normalni, tacy jak my, tacy jakich mijamy każdego dnia na ulicy. Każdy inny, każdy ma swoje życie, każdy jest indywidualnością i może nas czymś zaskoczyć, a jednocześnie są to bohaterowi tacy z krwi i kości, z którymi można by było usiąść i porozmawiać.

Podsumowując, mogę śmiało napisać, że sięgnę po kolejny tom, gdyż jestem ciekawa jak rozwinie się znajomość sąsiadów, jak również tego jakimi są oni ludźmi.

Karolina Wilczyńska - autorka najpiękniejszej literatury obyczajowej, m.in. bestsellerowej sagi "Stacja Jagodno". Pisze o tym, co jej zdaniem ma największe znaczenie w życiu - o uczuciach. Z niegasnącym zainteresowaniem słucha ludzkich historii i rozumie kobiece emocje.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona:

10 komentarzy:

  1. Sezon pierwszy bardzo mi się podobał, więc ten również chcę przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, mam nadzieję, że drugi sezon również skradnie nasze serca.

      Usuń
  2. Bardzo podoba mi się ta seria, drugi sezon również :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię takie opowieści, więc na pewno i tę książkę przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę musiała poszukać tej książki, jak dla mnie idealna na jesien.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie skończyłam 1 sezonu. Miło, że polecasz, więc tym bardziej będę kontynuować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję każdemu, kto znalazł chwilę, by napisać kilka słów w komentarzu. Jest mi bardzo miło gościć Was u siebie na blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...