"Oni" Joanna Opiat-Bojarska

 


"ONI"

Autor: Joanna Opiat-Bojarska

Wydawnictwo: Słowne Mroczne

Rodzaj literacki: kryminał, sensacja, thriller

Liczba stron: 352

Rok wydania: 2021

"Ty jesteś jeden,

ich jest zbyt wielu."

Opis książki:

"Kosma lubi żyć według ustalonego porządku, zwyczajów i rytuałów.

Lubi to mało powiedziane. Tylko to pomaga mu funkcjonować w świecie, który postrzega inaczej niż neurotypowa większość.

Ale kiedy jego ojciec zostaje oskarżony o brutalne zabójstwo, w życie Kosmy wkracza chaos.

Czy to możliwe, że ukochany tata jest mordercą? Do zbrodni doszło lata temu, do tej pory nie znaleziono ciała, a potencjalni świadkowie nabrali wody w usta. Policja jednak już wydała wyrok. Kosma nie ma wyboru: jeśli nie rozwikła zagadki, jego ojciec spędzi resztę życia za kratami. 

Dziewiętnaście lat to sporo czasu, by zatrzeć ślady i znaleźć typowych winnych. Ale Kosma nie jest typowy. I nie zamierza się poddać."

(opis książki pochodzi od wydawcy)

Moja opinia:

"Oni" Joanny Opiat-Bojarskiej, to nie moja pierwsza przeczytana książka tej autorki. Jest to kolejne spotkanie z twórczością pisarki i kolejne udane, choć nie będę się też mocno zachwycać. Dlaczego? Otóż z jednej strony cała akcja książki jest naprawdę wciągająca, wzbudza zainteresowanie czytelnika i co najważniejsze czuć w niej emocje. Postaci książkowi, to osoby o ciekawych charakterach i interesującym usposobieniu. Ponadto śledztwo, które się toczy w tej powieści, również wciąga i intryguje, a samo jego zakończenie jest zaskakujące. W pewnych momentach myślałam sobie, że autorka ma mocne nerwy, gdyż momentami czułam mdłości, które czuję do tej pory jak sobie przypomnę niektóre wydarzenia, zresztą samo jedno słowo, którego nie zdradzę już wzbudza we mnie te odruchy. Niemniej jednak nie poczułam tego wielkiego wow. Kończąc czytać tę lekturę, nie poczułam, że to było coś naprawdę świetnego, nad czym mogłabym się zachwycać. Ale z pewnością jest to dobry kryminał, z dobrze poprowadzoną akcją, niebanalnymi bohaterami i finałem, którego nikt by się nie spodziewał.  Myślę, że na sześć gwiazdek przy ocenie, śmiało mogę jej dać ich pięć.

3 komentarze:

  1. Nie poznałam jeszcze twórczości tej autorki, ale myślę, że ten tytuł może być dobrym początkiem przygody z Jej książkami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam autorkę, czytałam jej książka "Winny" i bardzo mi się podobała. Jak tylko skończę to co teraz czytam z chęcią sięgnę po thriller "Oni", szczególnie po twojej rekomendacji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie a do tego zachęcająca opinia. Autorki jeszcze nie znam, ale nadrobię to.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję każdemu, kto znalazł chwilę, by napisać kilka słów w komentarzu. Jest mi bardzo miło gościć Was u siebie na blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...