"Dziewczyna, którą znałaś" Nicola Rayner


"DZIEWCZYNA, KTÓRĄ ZNAŁAŚ"
Autor: Nicola Rayner
Tłumaczenie: Agnieszka Walulik
Wydawnictwo: W.A.B.
Liczba stron: 368
Rok wydania: 2020
Rodzaj literacki: kryminał, sensacja, thriller

"Była idealna.
Należała do niego.
Aż nagle zniknęła."

Opis książki:

"Alice nigdy nie mogła się uwolnić od cienia kobiet z przeszłości swojego męża. Jako były członek parlamentu, a teraz prezenter telewizyjny, George Bell zawsze miał opinię kobieciarza. Lecz kiedy Alice zachodzi w ciążę, jej dyskomfort zmienia się w obsesję. Spokoju nie daje jej zwłaszcza myśl o jednej z dawnych partnerek męża - pięknej dziewczynie o imieniu Ruth, z którą George spotykał się na pierwszym roku studiów i która zaginęła, zanim skończyli uniwersytet. Kiedy więc w drodze do pracy Alice widzi kobietę do złudzenia przypominającą Ruth, zaczyna podejrzewać, że za jej zniknięciem stoi coś więcej, niż mówił George. Ale czy na pewno chce wiedzieć, co mąż robił za jej plecami przez te wszystkie lata?"
(opis pochodzi z książki "Dziewczyna, którą znałaś")

Moja opinia:

Z całą pewnością książka Nicoli Rayner "Dziewczyna, którą znałaś" jest wciągająca i trzymająca w napięciu, aż do ostatnich stron, czyli do momentu wyjaśnienia zagadki, która zachodziła w głowę niejednemu bohaterowi powieści, jak również i mnie. Autorka miała ciekawy pomysł na fabułę, choć nie ukrywam, że nie był on czymś bardzo zaskakującym, co by wywołało u mnie wielkie wow, lecz na tyle dobry, abym z przyjemnością przeczytała tę lekturę. Bohaterowie pokazani są w dwóch wymiarach czasowych - jako uczniowie i jako dorośli. Ich młody wiek, to wiek popełnianych błędów, wielu zabaw i beztroski, która doprowadziła ich do momentu, w którym stanęli na skraju niebezpieczeństwa i chwili, która w dorosłym życiu, nie pozwala im na spokojny sen. W ich dojrzałym wieku mają swoje domy, swoje prace i swoje obowiązki. Po ukończeniu szkoły, jak to zwykle bywa, ścieżki większości z nich się rozeszły. Lecz czasy, w których jest się uczniem i osobą, która żyje chwilą, mają to do siebie, że niejeden raz się zbłądzi i tak powstają tajemnice, które łączą ludzi na zawsze i żadna odległość tego nie zmieni. W tym przypadku ta tajemnica jest wyczuwalna od pierwszych stron tego thrillera, nie do końca jednak wiadomo kto ją w sobie nosi i dokąd doprowadzi jej rozwiązanie. Podczas pochłaniania tej lektury miałam swoje podejrzenia, swoje teorie i w pewnym stopniu się nie myliłam, a jednak i tak zostałam zaskoczona zakończeniem. Pewnych spraw zupełnie się nie spodziewałam.
Książkę oceniam pozytywnie, z pewnością warto po nią sięgnąć, choć ja bym się nie nastawiała na coś naprawdę wielkiego. Jest po prostu dobra, z ciekawą fabułą, która wciąga, ale nie wywołuje szoku. Podczas czytania emocji z pewnością nie brakuje, ale również nie są tak wielkie, by przekraczały skalę, która wywołuje rumieńce na polikach. Z chęcią sięgnę po inne książki, które wyjdą spod pióra autorki i pomimo, że nie zakochałam się w tej powieści, a tylko ją polubiłam, to uważam iż ten debiut jest udany.

Za książkę dziękuję wydawnictwu W.A.B.

8 komentarzy:

  1. O tej książce czytałam już naprawdę wiele różnych opinii, ale chciałabym wyrobic sobie włosne zdanie. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie najlepiej jest wyrobić własne zdanie :)

      Usuń
  2. Nie słyszałam o niej, ale chętnie przekonam się co to za książka

    OdpowiedzUsuń
  3. Często natrafiam na ten tytuł, chyba w końcu muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Recenzja jak zwykle na najwyższym poziomie. Czas chyba sięgnąć po ten tytuł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie. Mam nadzieję, że lektura Cię wciągnie i będziesz zadowolona.

      Usuń

Dziękuję każdemu, kto znalazł chwilę, by napisać kilka słów w komentarzu. Jest mi bardzo miło gościć Was u siebie na blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...