"Skazani na ból" Agnieszka Lingas-Łoniewska


"Skazani na ból"
Autor: Agnieszka Lingas-Łoniewska
Wydawnictwo: Novae Res

Egzemplarz książki, który posiadam był czytany już nie raz. "Skazani na ból", to jeden z tych tytułów, które często polecam i pożyczam. Zatem z czasem na okładce pojawiły się bardziej widoczne ślady użytkowania. Lubię książki nowe i takie, które są zadbane - jednak takie jak ta, mówią mi o tym, że często się po nią sięga, czyli musi być ciekawa. To jest taka moja teoria, także nie każdy musi się z nią zgadzać.        
Z tyłu książki znajdują się napisy, które przyciągnęły moją uwagę:
"Będąc ze mną jesteś skazana na ból. Na cierpienie. I na niebezpieczeństwo".
I szczerze się przyznam, że przykuły moją uwagę. Długo się na nie patrzyłam i zastanawiałam się co takiego wydarzy się w tej historii i czy naprawdę będzie tak bolało.
Z Twórczością Agnieszki Lingas-Łoniewskiej spotkałam się pierwszy raz i z pewnością jeszcze sięgnę po kolejną książkę pisarki. Już mam zanotowanych kilka tytułów. W "Skazanych na ból" autorka przedstawia historię miłości Amelii i Aleksa. Nie jest to miłość prosta, ponieważ ciężko jest połączyć dwa zupełnie inne światy. On jest skinheadem i trzyma się stanowczo zasad jakie panują w jego środowisku. Ona z pozoru jest grzeczną dziewczyną - maturzystka, która popołudniami udziela lekcji gry na gitarze. Dlaczego więc napisałam z pozoru? Otóż Amelia ma za sobą nieciekawą przeszłość, w której sporo narozrabiała. Popełniła ogromny błąd, o którym nigdy zapewne nie zapomni. Nosi w sobie również tajemnicę, która jest ogromną przeszkodą do zbudowania związku z Aleksem. Jednak długo przed chłopakiem ją trzyma w sobie i tworzą parę. Kochają się bardzo, łączy ich prawdziwie wielkie uczucie. Jednak nic nie trwa wiecznie - takie jest powiedzenie. Czy ich to dotyczy? Czy Aleks dowie się co ukrywa Amelia? Czy pokonają przeciwności losu? O tym Wam nie napiszę, musicie zajrzeć do książki.
Książkę czytałam od samego początku do samego końca z wielkim zainteresowaniem. Nie mogłam się od niej oderwać. Niestety złamała mi serce. Długo nie mogłam się otrząsnąć po jej zakończeniu. Autorka zafundowała mi wiele wylanych łez. To była istna huśtawka emocjonalna. Warto jednak sięgnąć po tą powieść i poznać historię miłości Aleksa i Amelii.

Cytaty z książki, które mi się spodobały:

"Czasem trzeba pokochać kogoś, kto na to nie zasługuje, aby potem trafić na tę właściwą osobę."

"Bo byłam skazana na ból Miłości, która pojawiła się na chwilę, a zabrała mi całe życie."

"Podobno miłość potrafi zwyciężyć wszystko. Tak słyszałem."

"Bo przecież poznasz drugiego człowieka tylko na tyle, na ile on sam ci pozwoli."

"...jedyne co się w życiu liczy to miłość. To jest to, o co warto walczyć i za co warto umrzeć. To jedyna wartość, która decyduje o naszych poczynaniach i zmienia nasze losy."

"To była miłość. Miłość. Silniejsza niż wszystkie przeciwności losu."

"Bo co się w życiu liczy tak naprawdę? Ludzie, których kochamy, i chwile, które sprawiają nam radość."




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję każdemu, kto znalazł chwilę, by napisać kilka słów w komentarzu. Jest mi bardzo miło gościć Was u siebie na blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...