"Przypadkowe szczęście" i "Odzyskane szczęście" Abbi Glines






 "Przypadkowe szczęście" (tom1)
Autor: Abbi Glines
Przełożyła: Agata Żbikowska
Wydawnictwo: Pascal

Historia głównych bohaterów jest całkiem ciekawa, wciąga czytelnika już od pierwszych stron. Bywają momenty, że na twarzy pojawiają się rumieńce.
O czym jest książka? Napiszę o tym w skrócie i postaram się zrobić to z nutką tajemniczości, by nie odkryć zbyt wielu ważnych informacji.
Życie połączyło ze sobą dwójkę, całkiem obcych sobie ludzi, pochodzących z dwóch różnych światów. Brzmi podobnie? Dla mnie tak, bardzo częsty i znany mi przypadek. Aczkolwiek, pomimo tego losy bohaterów wciągają na tyle, że ciężko jest oderwać się od książki. Czyta się szybko oraz z zainteresowaniem. Z pewnością nie zaliczyłabym tej lektury do tych bardziej wybitnych, jednak dodaję ją do tych dobrych.
Głównymi bohaterami są Della i Woods. Dziewczyna jest dość tajemniczą postacią, która wyjechała ze swojego rodzinnego miasta. Powodem wyjazdu była jej przeszłość, która niestety szczęściem jej nie obdarowała. Życie naszej bohaterki miało ponure barwy. Podczas swojego wyjazdu, na stacji benzynowej poznała Woodsa. Chłopaka, który obracał się w zupełnie innym świecie niż jej. Pochodził z bardzo bogatej rodziny, miał czego chciał i korzystał z życia. Kobiety traktował jako przygodę, nie planował się wiązać. I tak samo było tej nocy, którą spędził z Dellą. Przeżyli namiętne chwile, a nad ranem ich drogi się rozeszły. Los jednak tak chciał, by tę dwójkę ponownie postawić przed sobą. I co wtedy się wydarzyło? Jak dalej potoczyły się losy bohaterów? Możecie się tylko domyślić, a sięgając po książkę dowiecie się dokładnie co dalej nastąpiło. Zapewniam, że nie zabraknie pikanterii i emocji.



Cytaty z książki:

"Czasami nasze niedoskonałości sprawiają, że stajemy się wyjątkowi".

"Jedyną rzeczą, jakiej powinniśmy się bać, jest sam strach".



"Odzyskane szczęście" (tom2)
Autor: Abbi Glines
Przełożyła: Agata Żbikowska
Wydawnictwo: Pascal

Po przeczytaniu pierwszej części historii Delli i Woodsa nie czekałam ani jednego dnia, by poznać ich dalsze losy. Sięgnęłam zatem po "Odzyskane szczęście". Już po tytule można się domyślić, że coś między bohaterami się wydarzyło i będą musieli walczyć o swoje szczęście.
Za dużo nie chcę tu zdradzać, by nie popsuć przyjemności czytania. Zatem napiszę krótko, że gdy życie tych dwojga zaczyna się układać, jedno nieporozumienie burzy relacje między Dellą, a Woodsem. Będzie ich czekać długa droga, usłana wieloma przeszkodami. Czy będą na tyle silni, by je pokonać? Czy uda im się odnaleźć wspólne szczęście?
W tej części autorka nie szczędziła również dramatycznych wydarzeń, których zupełnie się nie spodziewałam. Było ciężko przebrnąć przez te strony, gdyż oczy moje pokryły się mgłą. Łzy leciały i trzeba było zrobić chwilową, przymusową przerwę.

Cytat z książki:

"Czasem wydaje mi się, że to, czego pragniemy, niekoniecznie musi być dla nas najlepsze".


Było to moje pierwsze spotkanie z tą pisarką. Jakie są zatem moje wrażenia? Ogólnie pomysł na bohaterów, ich losy i historia miłosna wzbudziły we mnie zainteresowanie, choć jak już wcześniej wspomniałam niczym szczególnym z pozoru się nie wyróżniały. A jednak poznając bliżej bohaterów, zauważyłam, że są oni szczególni, mają własne doświadczenia, własne tajemnice trzymane głęboko w sobie. Trzeba ich odkryć, by zrozumieć.  Bardzo szybko przeczytałam obydwie książki. Jedyne co mnie troszkę drażniło, to dobór niektórych słów. Nie jestem wrażliwa na tym punkcie, a jednak tu od czasu do czasu, to słownictwo mi nie podeszło. Jednak nie było to na tyle rażące bym musiała odłożyć książkę.
Czy sięgnę jeszcze kiedyś po twórczość Abbi Glines? Myślę, że tak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję każdemu, kto znalazł chwilę, by napisać kilka słów w komentarzu. Jest mi bardzo miło gościć Was u siebie na blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...