"Różany eter" Julia Gambrot


"RÓŻANY ETER"
Autor: Julia Gambrot
Wydawnictwo: Lira
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 544
Rodzaj literacki: powieść historyczna

"Miłość, medycyna i fascynująca podróż w czasy la belle epoque!"

Opis książki:

"Róża Zimmerman, wychowanka sierocińca, dostaje się na pierwszy rok studiów medycznych, a jednocześnie musi rozwikłać tajemnicę związaną ze swoim pochodzeniem. W mieście dochodzi do serii tajemniczych zabójstw, a gazety rozpisują się o zagadkowym człowieku w masce. Kim jest? Co łączy go z Różą? Czy bohaterce uda się odkryć prawdę o własnej przeszłości?
Oprócz Róży rok akademicki zaczynają dwie inne studentki. Dziewczęta rozpoczynają niełatwą walkę o przetrwanie w męskim świecie, przeżywają miłosne uniesienia, mierzą się z własnymi słabościami...
Pozwól się przenieść w czasy, kiedy pierwsze kobiety wkraczały w świat medycyny. Daj się wieść mocy Różanego eteru!"
(opis książki pochodzi od wydawcy)

Moja opinia:

Rozmyślając nad książką "Różany eter" Julii Gambrot zastanawiałam się jak obrać w słowa swe myśli, ponieważ do tej pory powtarzałam sobie, iż ta powieść nie jest w moim stylu, ale mimo to podobała mi się. I po dłuższym zastanowieniu się stwierdzam, że dzięki tej lekturze odkryłam coś nowego w sobie, co mnie zaskoczyło. Doszłam do wniosku, że to wcale nie jest tak, że powieść nie jest w moim stylu, ja po prostu nie odkryłam jeszcze w sobie tego, że i te czasy historyczne mogą mnie zaciekawić. Teraz już wiem, że to jest książka jak najbardziej dla mnie. Wspaniale było się przenieść w czasy, gdy kobiety wkraczały w świat medycyny. Zobaczyłam jak było im ciężko zacząć studiować ten kierunek, z jakim zachowaniem ze strony wykładowców oraz swoich kolegów musiały się spotykać i ile wysiłku w naukę musiały włożyć, aby pokazać, że są na właściwym miejscu, i że sobie poradzą. W tej powieści elementy medycyny są nieodłączne, czasem nawet niektóre momenty są szczegółowo opisane i dla mnie niektóre z nich nie były przyjemne podczas czytania. W tej powieści znalazłam coś co uwielbiam w książkach, a mianowicie odkrywanie tajemnic rodzinnych, jak również odkrywanie własnego pochodzenia. Główna bohaterka jest wychowanką sierocińca i nie wie o sobie zbyt wiele, ale nadchodzi czas, gdy poznanie swoich korzeni staje się dla niej bardzo ważne. W tej sprawie pomagają jej przyjaciółki, które studiują razem z nią. Oczywiście w lekturze nie brakuje wątków miłosnych. Młode studentki medycyny, to nie tylko skupione na nauce panienki, ich serca również mocniej biją, gdy na horyzoncie pojawia się obiekt ich westchnień.
Autorka w fabułę powieści również wplotła wątek kryminalny, w którym dochodzi do serii tajemniczych zabójstw. Nie jest on mocno rozbudowany i rozwinięty, ale ma swój cel.
Powieść oceniam pozytywnie i myślę, że warto po nią sięgnąć.

Julia Gambrot - na co dzień zajmuje się badaniem i leczeniem oczu i uważa, że największym szczęściem dla okulisty jest oślepnąć z miłości. Właścicielka dwóch kotów oraz psa, towarzyszących jej podczas pisania, które jest jej pasją. Życiowe motto Autorki mów, że trzeba żyć tak, aby każdy dzień miał szansę stać się najpiękniejszym dniem życia. "Różany eter" to jej debiutancka powieść, wydana nakładem Liry.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Lira.

8 komentarzy:

  1. Wygląda zachęcająco, super że Ci przypadła do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślałam, że nie będzie to książka dla mnie, ale czuję się mocno zachęcona... Mam słabość do belle epoque.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli kiedyś wpadnie mi w ręce, to chętnie przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam bardzo często tak samo, myślę że coś nie jest w moim guście, a po bliższym zapoznaniu szybko zmieniam zdanie

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie klimaty, zachęciła mnie również Twoja recenzja - jak będzie okazja to sięgnę po "Różany eter" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa opinia, zaciekawiła mnie również sama fabuła książki. Z pewnością po nią sięgnę w najbliższym czasie

    OdpowiedzUsuń
  7. Klimaty Belle epoque to mój faworyt, więc niewykluczone, że ta książka znajdzie się niedługo w mojej skromnej jak do tej pory kolekcji!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest szansa że ta książka trafi do mojego topu, uwielbiam takie klimaty!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję każdemu, kto znalazł chwilę, by napisać kilka słów w komentarzu. Jest mi bardzo miło gościć Was u siebie na blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...