"Korean lifestye book" Ryu Jeong-Hwa (współautorka)

"KOREAN LIFESTYLE BOOK"

Współautorka: Ryu Jeong-Hwa

Tłumaczenie: Alicja Laskowska

Wydawnictwo: Burda Książki

Rok wydania: 2020

Rodzaj literacki: poradnik

Liczba stron:128

"Przewodnik po koreańskim stylu życia"

Opis książki:

"Koreańska kultura zdominowała nasze rytuały pielęgnacyjne, domy, playlisty i programy telewizyjne. Ten wszechstronny przewodnik pomoże ci:

- odmienić codzienną pielęgnację,

- udoskonalić styl,

- odświeżyć wystrój domu,

- znaleźć ciekawy koreański serial,

- odkryć nową muzykę,

- przygotować pyszne i zdrowe jedzenie."

(opis książki pochodzi od wydawcy)


Moja opinia:

"Korean lifestyle book" jest przewodnikiem po koreańskim stylu życia, który został w ciekawy sposób zaprezentowany. Są w nim interesujące opisy i ładne, przyciągające wzrok zdjęcia. Z pewnością jest to książka dla osób, które uwielbiają poznawać nowinki z innych kultur świata. Mnie samą wiele rzeczy w niej zaskoczyło i poczułam, że naprawdę mnie ta wiedza wciągnęła. Podam kilka przykładów, które uważam za warte uwagi, choć tak naprawdę jest ich wiele, a nie chcę zdradzać wszystkiego co w tym przewodniku się znajduje - niech każdy koreański lifestyle odkryje sam.

Przez kilka lat prowadziłam blog kulinarny, dużo wtedy czytałam o różnych kuchniach świata. Wiele mnie fascynowało, ale też szokowało. Koreańska kuchnia jest z pewnością smaczna i ma wiele do zaoferowania, na przykład kimchi jest dla mnie czymś co naprawdę chciałabym kiedyś spróbować. 

Jak każdy wie picie wody to samo zdrowie i każdy pilnuje, aby pić jej odpowiednią ilość. Okazuje się, że Koreańczycy w swych domach mają bardzo ciekawe urządzenie (może w Polsce też jest takie, ale ja o tym nie wiem), które filtruje wodę i liczy ilość wypitych szklanek w ciągu dnia, dla każdego domownika. 

Takich informacji w tym przewodniku jest wiele i każdy znajdzie w nim coś co go zainteresuje, poprzez kuchnię, modę muzykę, prostotę i minimalizm w domach i wiele innych. Cieszę się, że mogłam poznać choć trochę tę kulturę i nauczyć się czegoś z niej.

Ryu Jeong-Hwa (współautorka) urodziła się w Pusanie w Korei Południowej. Studiowała literaturę koreańską na Narodowym Uniwersytecie Seulskim, gdzie jako pierwsza kobieta przewodniczyła radzie studentów. Po ukończeniu studiów pracowała jako dziennikarka dla "JoongAng llbo". Obecnie jest reporterką i dziennikarką sieci telewizyjnej JTBC. Pisuje artykuły do działów politycznego i zagranicznego. W centrum jej zainteresowań leżą kwestie społeczne, ale wolny czas spędza, czytając lekkie powieści oraz oglądając programy talk-show i seriale. Jest uzależniona od niesamowitych występów gwiazd K-popu, w tym legendarnego BTS czy Super Junior. Uwielbia czytać i pisać, i fascynuje ją różnorodność punktów widzenia.

(informacje o autorce pochodzą z książki Korean lifestyle book)


Za książkę dziękuję wydawnictwu Burda Książki


1 komentarz:

Dziękuję każdemu, kto znalazł chwilę, by napisać kilka słów w komentarzu. Jest mi bardzo miło gościć Was u siebie na blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...