"Bądź moim światłem" Agata Przybyłek



"BĄDŹ MOIM ŚWIATŁEM"
Autor: Agata Przybyłek
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Rok wydania: 2019
Rodzaj literacki: Literatura obyczajowa, romans
Liczba stron: 368

Opis książki:


"Czy jeden spacer może zmienić całe życie?
Ta historia poruszy wasze serca...


Gdy Magda wraca do mieszkania w pewien listopadowy wieczór, miasto niespodziewanie pogrąża się w mroku. Dziewczyna ma wyjątkowego pecha - nie dość, że w całej dzielnicy nie ma prądu, to jeszcze rozładował jej się telefon. Na szczęście przechodzący akurat z latarką mężczyzna oferuje jej pomoc. Rozmowa i wspólny spacer sprawiają, że między dwojgiem nieznajomych rodzi się nić porozumienia.
W domu na Magdę czeka mąż, z którym od lat kobieta dzieli los - przysięgali przecież, że to na dobre i złe. Wydaje się jednak, że łączące ich uczucie dawno wygasło. Czy aby na pewno?
Ponowne spotkanie z poznanym tamtego pechowego wieczoru mężczyzną sprawia, że Magda ma coraz więcej dylematów. Co wybierze, lojalność czy własne szczęście?

Bądź moim światłem to niezwykle dojrzała i przejmująca opowieść o wyborach z gatunku tych najtrudniejszych."

Moja opinia:

"Bądź moim światłem", to przepiękna, wzruszająca i poruszająca niezwykle trudny temat powieść. Z pewnością jej fabuła zaskoczy niejednego czytelnika.
Zawsze podczas czytania, myślę o tym jak książka się zakończy, o tym jaki będzie finał akcji i w głowie nakreślam sobie pewien obraz, który pokazuje wszystko takim jakim bym chciała by było. Tym razem jednak do samego końca nie wiedziałam, jakie bym chciała zobaczyć zakończenie. Nie potrafiłam wybrać za kim stoję, która miłość zasługuje na dalszą, szczęśliwą drogę, bo przecież każda zasługuje, prawda? Jakby się nie skończyła ta historia, to i tak ktoś z pewnością ucierpi i poleją się łzy. Trudne wybory doświadczają ludzi każdego dnia i przed podjęciem niezwykle ważnej decyzji w swym życiu, stanęła główna bohaterka. Jaka by ona nie była, nie potrafiłabym jej skrytykować, pomimo tego, że mam kilka zastrzeżeń co do jej osoby. Przede wszystkim można jej zarzucić brak uczciwości i szczerości. Do końca nie rozumiałam dlaczego ukrywa tak ważne fakty ze swojego życia przed osobą, która się na nią otworzyła, której swym postępowaniem mogła zrujnować życie. A może i to zrobiła?
Sięgając po książkę w typowo zimowym klimacie, spodziewałam się czegoś bardziej świątecznego, czegoś bardziej ciepłego i radosnego, a przede wszystkim czegoś lżejszego. Autorka jednak postanowiła mnie zaskoczyć i otrzymałam coś zupełnie innego. Fabuła powieści jest niezwykle ciężka i ważna. Podjęcie się takiego tematu, wymaga niezwykłej odwagi, ponieważ nie można do niego podejść beztrosko i lekko. Tu niestety trzeba było wczuć się w rolę każdego z bohaterów i naprawdę głęboko wsiąknąć w ich uczucia, by zobaczyć jak życie wygląda z ich perspektywy. Myślę, że autorce udało się wydobyć wszystko, aby przedstawić świat bohaterów w sposób prawdziwy, tak by i czytelnik mógł to wszystko poczuć. Niestety nie jest łatwo, ale jest wiarygodnie. Aby zrozumieć również bohaterów powieści zostajemy cofnięci do ich przeszłości, w której widzimy ich zupełnie inne życie. To pozwala nam spojrzeć na nich w inny, bardziej przychylny sposób.
Moim zdaniem książka jest zdecydowanie godna polecenia. I choć jej okładka jest w typowo zimowym klimacie, to jednak można po nią sięgać przez cały rok.

Agata Przybyłek - Pisarka, która w swoich książkach porusza problemy każdej z nas. Zaczęła pisać, żeby poradzić sobie z własnymi doświadczeniami. Szybko okazało się, że jej książki podbiły serca czytelniczek w całej Polsce.
Na koncie ma humorystyczną trylogię zapoczątkowaną debiutem "Nie zmienił się tylko blond" i komediową serię małżeńską, którą otwiera bestseller pt. "Takie rzeczy tylko z mężem". Mimo, że zasłynęła dzięki historiom napisanym lekkim i zabawnym tonem, nie unika też trudnych tematów, co wynika z zainteresowania psychologią. W dorobku ma poruszające powieści obyczajowe: "Bez ciebie" i "Jeszcze raz" oraz romantyczną, niezwykle popularną serię "z domkami". Jak mówi w wywiadach, jej książki pisze za nią samo życie.
(informacje o autorce pochodzą z książki "Bądź moim światłem")


Za książkę dziękuję wydawnictwu Czwarta Strona:



9 komentarzy:

  1. Tego tytułu raczej nie będę czytać :)

    www.whothatgirl.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakie tytuły miałaś w planach na okres świąteczny?

      Usuń
  2. Lubię książki tej autorki, więc miło mi będzie spędzić czas z Jej świąteczną historią. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Mocna emocjonująca książka się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że sięgniesz po tę powieść i sama się przekonasz, czy taka właśnie jest ta książka :)

      Usuń
  4. Lubie poświęcić czas na dobrą, wartościową książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Romans to zdecydowanie nie mój klimat, jeśli chodzi o książki :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję każdemu, kto znalazł chwilę, by napisać kilka słów w komentarzu. Jest mi bardzo miło gościć Was u siebie na blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...